Niet gereserveerd?

21 augustus 2021 - Bolsena, Italië

In de ochtend rustig aan gedaan. Later vertrokken we met parasol, stoelen en een boekje naar het kratermeer. Heerlijk gezwommen!

2021-08-20 bij het meer met parasol

We hadden nog wel uren willen blijven maar er kwam een flinke onweersbui aan. Toch de luifel maar ingerold en de bui binnen afgewacht.

2021-08-20 Lekker zwemmen

Aan het begin van de avond gekeken of we konden eten bij het restaurantje even verderop aan het water. “No, occupato”. Dus hebben we voor morgen gereserveerd. Voor vandaag maar wat anders verzinnen.

Doorgelopen naar het stadje om nog wat te winkelen en een andere werkplek te vinden.

Plots laat de schouderriem van de handtas van Erna los. Dat is vrij lastig; de hele tijd die tas onder je arm klemmen is geen optie.

Dus gelijk maar op zoek naar iemand die dit kan repareren. Nou, dat werd nog een heel verhaal, kan ik je vertellen! Doe ik niet, laat ik wel aan Erna over als we terug zijn.

Daarna naar het winkeltje van de pottenbakker ‘La Medusa’ waar we iets kochten voor thuis. We kletsen nog wat met de vrouw van de pottenbakker; manlief werkt 12 uur per dag, komt van Sicilië en gaat amper op vakantie enz. Ze gaf ons nog een tip voor een leuk eettentje. Toch lastig navigeren met Google Maps met al die hoogteverschillen… We hadden het al opgegeven maar omdat elk alternatief ook vol zat - overal zag je tafeltjes met “riservato” erop - bleven we zoeken. Goed voor de stappenteller. Jammer dat deze de stappen omhoog niet dubbel telt.

Uiteindelijk het restaurant wat ze bedoelde gevonden, maar natuurlijk ook volledig bezet. Zag er wel heel gezellig uit, 1 grote Italiaanse familie etend op straat.

We kregen ondertussen steeds meer trek en konden uiteindelijk ergens binnen een hapje eten. Blij dat we zaten! Maar om nu te zeggen dat we lekker hebben gegeten? Nee, het was echt niet best! Zompige pizza’s. Ook de ‘carpaccio’ bleek iets anders dan gedacht; dat waren 2 visjes in een zurig sausje geflankeerd door een berg tomaten en sla. Voortaan toch maar iets beter de omschrijving lezen ;-). Voor het gratis aperitief “from the house” dan ook vriendelijk bedankt.. snel weg wezen hier.. Maar goed, soms zit het mee, soms zit het tegen.

Daarna teruggelopen en nog even staan kijken bij een straattheater voorstelling. We hebben even gewacht tot het begon en de voorbereidingen waren een klucht op zich!

De komedie zelf konden wij natuurlijk niet volgen, maar ook het Italiaanse publiek hoorde we amper lachen. Misschien werd het later leuker, wij hebben dat niet afgewacht.

Bij de camper aangekomen hadden we geen puf meer om nog een afzakkertje te doen en zijn we vroeg op stok gegaan.

1. Cilke:
    21 augustus 2021
    Gelukkig zien de eigen ontbijtjes en lunches er wel heel lekker uit👍 Zie dat het nog steeds 30+graden is bij jullie dus een (onweers)buitje af en toe om wat af te koelen kan geen kwaad. Veel plezier en lekker genieten van het diner vanavond 😘
  2. Ronald:
    21 augustus 2021
    Maar hoe liep het nou af met dat handtasje?
  3. Gert Jan:
    21 augustus 2021
    We moeten ook wat overhouden om thuis te vertellen! 🙂
  4. Joke:
    23 augustus 2021
    Heerlijk dat zonnetje, om jaloers op te worden!!! Zie ik daar een lepelaar?