Tour de Bolsena

21 augustus 2021 - Bolsena, Italië

Vanmorgen besloten we om een rondje te gaan fietsen; Erna op de mountainbike en ik op de racefiets. Na het raadplegen van enkele route apps, de meeste fietsroutes in de buurt waren voor de geoefende racefietser (lees: veel hoogteverschil), kozen we voor een beginnersrondje. Al met al hebben we zo’n 25 km gereden, waarvan een flink stuk langs het meer. Erg mooi!

Erna met fiets

Onderweg zagen we diverse Italianen hun siësta houden, ze keken wat meewarig naar die gekke Hollanders die op het warmste moment van de dag voorbij stoven.

Kaik eun witte raîgeur

Nadat we waren bijgekomen van het fietsen, gingen we zwemmen. Al snorkelend zagen we in het meer, op een paar waterplanten na, no living creature. Toch blijken er in het lago di Bolsena veel vissen (ook paling) rond te zwemmen en een paar daarvan kregen we ‘s avonds op een bordje gereserveerd in dat leuke restaurantje aan het water. Met uitzicht op de zonsondergang, een prachtplek! We hebben genoten, vooral van elkaar en de omgeving. Het eten krijgt van mij een 7,5. De avond in zijn geheel een 9.

Het menu

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    Jouw reisverhaal krijgt weer een 10 van mij
  2. Kristel:
    22 augustus 2021
    Klinkt als een heerlijke dag!
  3. Ellen:
    22 augustus 2021
    Wat een gezellige dag! Lekker voldaan gevoel krijg je daarvan lijkt me! 💗