Tussenstop in Toledo

6 juni 2018 - Toledo, Spanje

Toledo, 5 juni

Na het intensieve dagje van gisteren, kwamen we vandaag maar langzaam op gang. Uiteindelijk besloten we toch om te verkassen en naar Toledo te gaan. Daar zou een camping zijn, dichtbij de stad. Het aantal campings in deze omgeving is niet erg groot, dus er viel niet veel te kiezen. Je hebt ook camperplaatsen maar die worden vaak slecht beoordeeld. Dus rond 11:30 uur trok de karavaan weer verder 😉. De reis, lekker snel via de snelweg, verliep prima. Rond half 2 hadden we ons geïnstalleerd tussen de heggetjes, op het grind en te midden van vreemde bomen met braamachtige vruchtjes die ook op de grond vielen. De vogels lusten ze graag en Erna trapte erop en had gelijk rode voeten 😊.

Om een uurtje of half 5 stapten we op de fiets naar Toledo. Fietstas en rugzak mee voor de boodschappen. Het is een prachtige oude stad, boven op een heuvel gelegen aan de rivier de Taag. Er was kort geleden een evenement geweest – Corpus Christi en viering van Sacramentsdag – waarbij de stad prachtig was versierd met bloemstukken, vlaggen en wandtapijten. Het is een soort openluchtmuseum waar de culturen van christenen, joden en moslims zijn samengesmolten, zo lezen we op internet. Een stad met een wir war van straatjes en steegjes en (souvenir)winkeltjes. Te veel om in zo’n korte tijd te ontdekken. We strijken neer op een plein waar we op terecht komen en bestellen een biertje en een klein glaasje Sangria. De ober komt aanzetten met inderdaad een biertje en een ½ liter kan Sangria. Hij heeft niet kleiner, beweert hij. En wij vergeten om rietjes te vragen…

Na het terrasje gaan we op zoek naar een supermarkt en doen wat boodschappen. Met de rugzak en fietstas volgeladen, fietsen we terug naar de camping. De avonden zijn niet zo zomers en zwoel dat we buiten kunnen eten en op een echt Spaans tijdstip voor het avondeten, doen we ons tegoed aan een heerlijke kaasfondue. We besluiten tijdens het eten om morgen, 6 juni, een rustdag te houden en hier nog een dagje te blijven staan. Lekker vroeg kruipen we in ons bed en horen ’s nachts de regen op de camper tikken.

(zie foto's)

Toledo, 6 juni

We gaan straks weer naar Toledo en hopen dat het dan beter weer is dan nu. Het regent zo nu en dan en is dus aardig bewolkt bij een graad of 18.

1. Eric:
    6 juni 2018
    Weer super mooie verhalen E&GJ. Ik ga de verhalen missen als jullie weer terug zijn. Misschien dan ook maar de Wassenaarse activiteiten gaan bloggen!?
  2. Eric:
    6 juni 2018
    Gaan jullie nog meer Seat’s bezoeken? Alhambra, Ibiza en Leon?
  3. Ronald:
    6 juni 2018
    Je bedoelt Eric: "nóg meer Sangria's"?
  4. Gert Jan:
    6 juni 2018
    We zijn niet zulke auto kenners. Is er ook een Seat Sangria en Toledo? We hebben net ontdekt dat ze hier in Toledo wel weten wat een klein biertje is😀 Foto volgt nog...
  5. Lenneke Wensveen:
    6 juni 2018
    Ik geniet erg van jullie leuke reisblog. Mooie verhalen en prachtige foto's. Nog een hele fijne vakantiie/reis door Spanje!
  6. Ria:
    8 juni 2018
    `vanochtend even in Spanje geweest`foto´s en video´s bekeken, xx