We..gaan ..naar ..Rome toe!!

15 augustus 2021 - Rome, Italië

Dag 1, zaterdag 14 aug

We zijn in Rome!! Het heeft even geduurd, maar we zitten bij de camper  op een camping ten noorden van Rome. Maar zoals te verwachten “non è sempre andato tutto liscio”.

2021 Schiphol van vliegtuig met vertraging

Gisteravond zwager Eric en schoonzus Jacqueline en kids op gehaald van Schiphol. Kleine miscommunicatie; zij dachten dat we eerst in een hotelletje in Rome gingen en dan de camper op gingen halen. Ze waren dus niet gespitst op een camping met super goede recensies, meer op een plek om de camper te parkeren. Pakt tot nu toe prima uit;

We zijn door Niek naar Voorschoten gebracht en zaten om 10 voor acht al in de trein. Nog oud collega’s  gezien op Schiphol “achter de douane” (..not; douane kom je alleen langs als je Nederland BINNEN komt) en een praatje gemaakt met Inge en Sander van Security Schiphol van mijn Security Control Center tijd. Leuk om ze ff te spreken.

2021 op Schiphol gate C8 naar Rome

Rond 11 uur in het vliegtuig wat om 10:20 uur zou vertrekken maar pas rond 11:45 uur vertrok.

Piloot gaf extra gas waardoor we rond 14:00 uur gingen landen. Erna vertelt aan de jongeman naast ons de ervaring van jaren geleden dat we ook vertraging hadden naar een vlucht naar Londen; “..moesten we ook in het vliegtuig wachten, bleek dat we naast een piloot zaten en …” ..”oh, ik ben ook piloot”, zegt deze jongenman”! Bleek hij piloot te zijn bij de KLM, kon op zijn telefoon ex-collega/ afstudeer student en nu ook piloot bij de KLM zo opzoeken en zien dat deze een jaar na hem was begonnen. Ongelofelijk toevallig dat je met weer een vertraging, weer naast een piloot zit!

2021 naar Rome boven de alpen

In Rome een “taxi-manager” gevraagd vIa Google Translate en Google maps om een rit naar de camping Seven Hills in Rome Noord. Snel een deal gemaakt en met zijn 2-en in een busje een taxi chauffeur duidelijk gemaakt waar we heen wilden; Zo’n 40 km van vliegveld vandaan. Fijn dat hij begon met het aanbieden van een blikje Cola en Fanta bij het “onboarden” ter geruststelling..man, man wat een rot gang! Deze taxi chauffeur dacht ook dat hij piloot was en vloog met 150 plus over de snelweg richting camping…Half blikje Fanta gemorst..

Bij de receptie van de camping duidelijk gemaakt wie we waren en waar we voor kwamen. “ no problema”, zoek maar een plekje en zie maar! Aardige mevrouw die vond dat ze nauwelijks Engels sprak.

Camper wat verzet en toen gekeken of er boodschappen gedaan konden worden.

Zaterdagmiddag en we “staan” :-)

We werden met de “7 Hills Shuttle express” naar de supermarkt “Pims”gebracht door een mevrouw van de camping….Waarom denkt iedereen hier dat ie piloot of Max Verstappen is!?

Maar wel fijn dat we mee konden rijden. Boodschappen gehaald, daarna nog even over de camping gelopen. Buurman bij zwembad gesproken; veel locals hier op de camping, zegt hij, en ‘s avonds bij de bar van het zwembad een aantal dames die op bijzondere wijze met het oudste beroep van wereld wat bij willen verdienen…? ..We hebben ze nog niet gezien, maar wellicht komt dat nog...

We hebben de buurvrouw ook nog even gesproken en bleek dat ze “de alleen staande camper” wel intrigerend vonden; ze hadden ook Jacq, Eric en boys niet gezien en vroegen zich af wanneer de lijkgeur vanuit de camper hun kant op zou komen…Toch hadden ze ook iets bedacht van “ overdracht enzo” :-).

‘s Avonds van half acht af, lekker gegeten bij het restaurant van de camping.

2021 voorheen Engelse camping?

Bijzondere camping dit; hoop oude glorie die voorbij is gegaan met (waarschijnlijk) een zwembad bar uitbater en een restaurant uitbater die het goed doen. Op de camping staan ook veel “huisjes” van hout of steen, die erg klein zijn en waar ik in elk huisje een lijk verwacht of die, zoals Erna zegt, misschien “per uur verhuurd worden…” (wink, wink, say no more..).

Nu bijna 23:00 uur. Moe maar voldaan zoeken we ons bedje op. Morgen weer een dag; Maria Hemelvaart..? Wij blijven een dagje op en rond de camping hebben we bedacht. Tot morgen!