Van de 7 heuvelen naar het meer van Bolsena

18 augustus 2021 - Bolsena, Italië

Dag 5, 18 aug, naar Bolsena

Vandaag een reisdag gehad. Na de gebruikelijke taken voor zo’n reisdag te hebben gedaan, zoals ontbijten, opruimen, “zee-vast” maken, wc-legen, voorruit schoonmaken, camping afrekenen, enzovoort, vertrokken we rond 11:30 uur uit Rome met km stand 47618.

De “stalen ros” rijdt weer als een zonnetje! Wel hier en daar even “wennen” aan het Italiaanse wegdek…Daar kunnen de Belgen nog een puntje aan zuigen..

De 7 heuvelen van Rome

Het was niet zo’n lange rit en we passeerden maar 1 tolpoortje/ “peage”. Toch kreeg ik het voor elkaar om een verkeerde doorgang te nemen…Gelukkig kon Erna dit later keurig herstellen en blijft een boete hopelijk uit.

Rond 14:00 uur waren we bij bij een supermarkt op ongeveer 15 km van plaats van bestemming. Flink inkopen gedaan en onze weg vervolgd.

Even wachten voor de camping La Pineta

Op de camping is de slagboom tijdens de siësta dicht, dus we moesten even wachten voordat we een plekje konden innemen.

Bolsena

Mooie omgeving en leuke “echte Italiaanse camping” zo is de eerste indruk.

‘s Avonds nog een wandeling langs het meer gemaakt.

Het meer van Bolsena

Dan nog even over het prijsvraagje van eergisteren; van wie was de song “move it” uit de jaren 60? Er zijn honderden reacties binnen gekomen en uit al deze inzendingen hebben wij een verstopt goed antwoord kunnen halen. Deze inzender heeft nu al totaal 30 punten verdiend! Is de eindwinnaar nu al bekend?

Move it, van Cliff Richard

1. Eric:
    19 augustus 2021
    Gelukkig weten we jullie te vinden wanneer die tolpoortboete bij ons op de mat valt…
  2. Jur:
    Je weet bij 1 poortje, van die ene een verkeerde te kiezen? 😂🤣
    Goed dat je het Franse woord gebruikte, dan begrijp zelfs ik daf er bij die ene tol meerdere doorgangen mogelijk waren. 😉🥴. Groet, en veel plezier!
    Jur
    PS: geen foto's vandaag?
  3. Ellen:
    19 augustus 2021
    Geweldig verhaal, gelukkig nu weer even rust en gezelligheid! Op naar nieuw avontuur! Chao! xxx
  4. Ellen:
    Ciao ;-)
  5. Gert Jan:
    19 augustus 2021
    Foto’s later toegevoegd. En kijk ook eens bij de video’s 🙂
  6. Klaske Horzelenberg:
    20 augustus 2021
    Mooi Gertjan en Doe Erna de groeten van me
  7. Hagar:
    20 augustus 2021
    Heerlijke verhalen, we genieten mee op afstand