Fietsen naar Annecy

1 september 2021 - Doussard, Frankrijk

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en een spelletje Mastermind tegen elkaar gespeeld. Een jarenlange traditie om dit tijdens de zomervakantie te doen. Gisteren kregen we een leuke tip van onze buurman uit Assen: je kunt naar Annecy fietsen, zo’n 18 km vanaf Droussard (onze camping). Het fietspad loopt van Albertville naar Annecy en is aangelegd op een voormalige spoorbaan. Dus wij stapten op de fiets en peddelden vrolijk naar het stadje. Het is een fraai traject, je rijdt soms vlak langs het meer en oude stationnetjes zijn omgebouwd tot leuke horecatentjes speciaal voor fietsers. En, ook niet onbelangrijk, het fietspad is vrij vlak.

62B4D378-E61D-4A48-8697-DD1CFCA7CA98

In Annecy heerlijk geluncht en door het oude stadsdeel geslenterd. Het is een leuk en sfeervol stadje. Wel aardig druk, maar het heeft een gezellige uitstraling.

E3D61F86-D5FC-4F0C-B51E-4AD3381989BB

Op de terugweg, nog even verder gefietst naar het landingsveld van de parapanters en de deltavliegers. Mooi gezicht om die zo ogenschijnlijk makkelijk te zien landen.

68B30E68-30F9-4497-8FEE-B21FB36734E2

We zouden hier gerust nog wel een paar weken kunnen doorbrengen want het meer is prachtig en je kunt hier van alles doen; van wandelen en fietsen tot bergbeklimmen en zeilen. Helaas, blijven we maar 2 nachtjes en gaan we morgen weer noordwaarts.

1. Ria:
    1 september 2021
    Mooie tocht, geniet nog even daar🍀
  2. Ronald:
    1 september 2021
    Mooi verhaal: Annecy lijkt mij wel eens een leuke vakantie bestemming!