Bijna) geen kip te zien in slaapstadje Liverdun

2 september 2021 - Liverdun, Frankrijk

We stonden op met wederom een stralend blauwe lucht en een zonnetje.   Na het ontbijt zaten we in de relax-stand: beetje lezen, puzzelen, tekenen, koffie/thee drinken, enz.

Middeleeuws stadje

We zitten vlakbij het dorpje Liverdun, volgens de informatiefolder een waar Walhalla voor geschiedenis-en cultuurliefhebbers. Een Middeleeuws dorpje met Keltische roots. Ook de Madeleine (een schelpvormig cakeje) heeft hier haar roots liggen. Daar moesten we natuurlijk even naar toe! In het hoog gelegen dorpje kwamen we onder andere een kasteel, stadspoort, wasplaats, fontein tegen. Geen winkeltjes of horeca. En waar waren alle bewoners gebleven? We zagen in hele plaatsje geen kip. Eh, wacht… toen we weer terugliepen richting de camping zag ik in een soort etalage opeens een kip. Voordat ik mij afvraag wat voor soort winkel dit is, zie ik dat de kip niet opgezet is, maar echt is en beweegt. Sterker nog, meteen daarop stapt ook een haan de etalage binnen! Het was dus geen etalage meer maar een kippenhok!

Wel een kip

Het dorpje heeft een paar leuke historische plekken, een mooi uitzicht op de Moesel en zelfs een heus “Office de Tourisme”. Maar zonder iets meer levendigheid, voelt het dorpje toch beetje “raar” en verlaten aan.

Beroemde cakejes

‘s Avonds hadden wij (.) geen puf meer om te gaan koken en werd er een stokbroodje met een gebakken eitje geserveerd, ook best lekker!

Nu vroeg naar bed om morgen de laatste rit naar huis te doen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade