Van Annecy naar Nancy

2 september 2021 - Liverdun, Frankrijk

Van de week had Erna met Google maps gekeken hoe ver het was van de camping bij Annecy naar huis. Dat bleek ongeveer 1000 km te zijn. Naar Nancy was het 500 km, dus de bestemming voor vandaag was gelijk bekend. Via Google maps vonden we een camping in de buurt: in Riverdal …oh nee, Liverdun (was Tolkien hier niet in de buurt geweest? ;-))

Vanmorgen “afscheid genomen” van het mooie meer van Annecy en haar omgeving. Hier komen we vast nog eens terug als we groot zijn. :-)

Prachtig meer en omgeving

Weer rond 10-en de camping verlaten en een mooie tocht door de bergen en heuvels gemaakt.

Onderweg stopten we bij een ‘Aire’ om te lunchen en even de benen te strekken. En om te kijken of er ook een geocache in de buurt lag. Dat was inderdaad het geval! Alleen zagen we in de app een gele smiley staan; we hadden deze cache al eens eerder gevonden. Zo toevallig!

Lekkere koffie onderweg

Rond 18:30 uur hadden we ons geïnstalleerd op de camping aan de Moezel en nuttigden we nog lekker in het zonnetje ons traditionele “vastmakertje”. Veel Nederlanders gebruiken deze camping als tussenstop op weg naar huis en blijven hier kort.

Vastmakertje

Het restaurant bij de camping is op woensdagen gesloten, dus maar weer vriend Google maps geraadpleegd. Dichtbij zat een kebab restaurant ‘Le vieux moulin’. ‘Je kan daar best lekker eten’, vertelde onze buurman die met zijn prachtige Harley Davidson op weg was naar het meer van Annecy.

We hebben in het restaurant, gerund door Turkse Fransen, prima buiten gegeten. Ondertussen stroomden het terras vol met andere Nederlanders die ook op zoek waren naar een maaltijd. Onze gesprekken stokten af en toe omdat we elkaar niet meer konden verstaan. Zeer regelmatig kwam er een lange goederentrein voorbij denderden op zo’n 20 meter afstand. Erg bijzondere locatie!

Liverdun

In de camper probeerde ik nog een deel van de wedstrijd van het Nederlandse elftal tegen Noorwegen te kijken op de tv. Dat ging niet, toen maar via mijn telefoon de wedstrijd gevolgd.

1. Kristel:
    2 september 2021
    Al weer op de terugweg jongens. Jammer, maar volgens mij hebben jullie het hartstikke leuk.
  2. Gert Jan:
    2 september 2021
    Klopt helemaal, Kristel! Nog een dag lummelen hier en dan morgen weer huiswaarts!
  3. Joke:
    2 september 2021
    Ziet er echt super uit. Jammer dat het alweer bijna ten einde is, lijkt me. Maar straks weer heerlijk in je eigen bedje slapen klinkt ook wel verleidelijk. nog veel plezier en succes met de laatste kilometers.
  4. Ellen:
    2 september 2021
    Wat vliegt de tijd!... Mooie locatie!
    Nog maar heerlijk genieten...
  5. Hagar:
    2 september 2021
    Mooie reis en echt vakantie gevierd
  6. Cjpepers:
    3 september 2021
    Hallo allebei nog even volhouden .Vandaag een mooie kaart gehad.danke daarvoor.Groetjes.