Bolsena en Medusa?

19 augustus 2021 - Bolsena, Italië

Vandaag is onze eerste hele dag in Bolsena. ‘s Morgens rustig aan gedaan en rond 12 uur na een kleine wandeling aangekomen in het middeleeuwse stadje Bolsena. Lekkere koffie, water en een cola gedronken; 3 euro! Ik herhaal; drie euro!! Denk dat we hier morgen weer heen gaan! :-)

2021-08-19 suikerzakjes sparen
Heerlijk door het stadje gekuierd en geslenterd en op een gegeven moment de weg naar boven ingeslagen op weg naar het hoog gelegen kasteel en zijn straatjes erom heen. Nog een aardig gesprek gevoerd met een kunstenaar/pottenbakker.

De pottenbakker van Bolsena(foto v Internet)

Het was ons al opgevallen dat er in de winkelstraat veel bloempotten hingen. Sommigen daarvan hadden meerdere gezichten, anderen waren geïnspireerd op Medusa gezichten. In het winkeltje La Medusa verkochten ze de kunstwerkjes van deze pottenbakker. Hij wist veel te vertellen over de link tussen Bolsena en Medusa en de Etrusken en de Romeinen. Bolsena was ooit een Romeinse stad van meer dan 25.000 inwoners, vertelde hij onder andere. Hoger gelegen zou er nog een Romeins theater verborgen liggen. Door gebrek aan geld en “aandacht voor die tijd” is het geen toeristische attractie.

2021-08-19 bij de pottenbakker

De meeste winkeltjes enzo zijn hier open van 10 - 13 uur en van 17 - 20 uur.

2021-08-19 straatbeeld Bolsena

Op weg naar boven kwamen we een tentje tegen waar we weer heerlijk hebben geluncht. Daarna terug gewandeld naar de camping. Ik heb nog net even mee kunnen doen met de  traditionele siësta..;-)

Om 18:45 uur weer vertrokken naar Bolsena om te zien of we de plaatselijke en beroemde wijn “Est, Est, Est” konden aanschaffen als souvenir om mee te nemen. En dat is gelukt! Extra flesje aangeschaft om binnenkort te proeven en te kijken of het de moeite waard is om de wijn 1500 km mee te laten reizen 🙂

2021-08-19 bij het meer van Bolsena

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    20 augustus 2021
    Klinkt als een erg leuke dag, Kasteel, Kunst en verhaal van Medusa, wauw...wat een gezellig sfeertje, en lekker eten weer natuurlijk :))
  2. Pieter Ommering:
    20 augustus 2021
    Tip: ga eten bij Osteria La Tana dell' Orso, prachtige plek.
    Veel plezier nog!
  3. Joke:
    20 augustus 2021
    Jullie stappenteller maakt overuren! Maar wat is er toch een hoop moois te zien. En natuurlijk heerlijk om op al die terrasjes te kunnen uitpuffen.
  4. Jacqueline Van Onzenoort:
    20 augustus 2021
    Fijn dat het niet zo toeristisch is. Dan valt er nog wat te ontdekken voor geocachers zoals jullie. En goedkoop!
  5. Gert Jan:
    20 augustus 2021
    Het is een prachtig land met inderdaad veel te zien en te beleven. Osteria la Tana bewaren we voor een andere keer, is nu net ff te ver. We gaan zo kijken of we vlakbij de camping kunnen reserveren. Hortensia heet het geloof ik. Recensies zijn goed