Dag 2 en 3, actief als altijd 🙂

18 augustus 2020 - Neuerburg, Duitsland

Gisteravond rond acht uur leek het er even op dat het blog van die dag niet geschreven kon worden. De hoofdredacteur had ernstige darmklachten waardoor ook de inspiratie weggespoeld leek. Gelukkig is het meegevallen en  kan ik dit blog alsnog plaatsen.

Gistermorgen -17 augustus -  na een lekker ontbijtje gedrieën vertrokken voor een wandeling naar Neuerburg.

Onderweg aan het begin van de trip, zag Erna een opmerkelijke mot of vlinder, die we de avond daarvoor ook even voorbij hadden zien komen.

Spaanse vlieg?

De foto werd later ter analyse aangeboden aan Google en het blijkt nauwe familie te zijn van de Spaanse vlieg, deze vlinder heet Spaanse vlag...ik zag een spannende avond aankomen. Kijken of het bij deze link naar Spanje blijft, deze vakantie. Die is namelijk wel “nodig” gezien de url naar dit reisverslag, die ik niet kan veranderen.

Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden, volsta ik hier hoofdzakelijk met de foto’s die ik al geplaatst had.

“The Blues Brothers on their mission”

Wat wel vermeld moet worden is natuurlijk het feit dat er in Neuerburg niet echt een gezellig terras was waar we wat konden gebruiken voor de lunch. Uiteindelijk wat gedronken op het marktplein met een mooi kunstwerk wat in verschillende standen was te zetten. De uitspanning die op deze maandag wel open was, had een serveerster die in de horeca niets heeft te zoeken; man wat was die vrouw onvriendelijk!

Van het terras naar de supermarkt gegaan om daar wat eten te kunnen halen. Dat lukte en omdat we al trek hadden, dat ter plekke op gegeten.

De terugweg via de oude trein route en tunnel genomen. ‘s Avonds nog een kegelspel, Kubb, gespeeld met Jur. Het leek een makkelijke en snelle overwinnen te worden totdat de diarree zijn intrede deed...

Vanmorgen, dinsdag 18 augustus, het snel willen afmaken, maar fanatiek als we zijn én aardig aan elkaar gewaagd, dreigde er geen eind aan het spel te komen. Omdat ik toch wel de betere mikker was en we wilden gaan fietsen, gaf Jur zich uiteindelijk gewonnen.

Na enige voorbereiding zijn we nog net voor het middaguur vertrokken voor een fietstochtje. Goed weer en vals plat richting Arzfeld. Erg leuk om zo met zijn drieën te fietsen. Op de terugweg nog een geocache geprobeerd te vinden. Gezien zijn naam - the Rolling Stones in der Eifel - konden we deze niet zomaar laten liggen. Helaas lang gezocht met zijn drieën maar niet kunnen vinden. Mooi op tijd terug bij de camper want toen we goed en wel zaten begon het echt te regenen. We hadden al wat gespetter onderweg gehad, maar nu was er geruime tijd gerommel en gedonder en regen. Jur en ik nog een spelletje of 2 Back Gammon gedaan. Leuk spel en de stand is nu 1 - 1.

Chef kok Erna toverde weer een heerlijke maaltijd op tafel; vandaag een pasta met garnalen (en gisteren Griekse Kofta (balletjes), verrukkelijk!

Het wordt nu zo rond 21:30 uur wat frisjes. Nog een kopje thee en er vroeg in? We gaan het zien 🙂

1. Pieter Ommering:
    18 augustus 2020
    Duiters hebben geen humor, dat weten jullie toch? Maar wel een heel mooi land zie ik!
  2. Eric:
    18 augustus 2020
    Griekse balletjes en Spaanse vliegen in Duitsland. Mooi!