“..stop maar, zet hem hier maar even neer..”

6 september 2020 - Saarlouis, Duitsland

Dat is een beetje een rare titel, die zo wel duidelijk zal worden..Vanmorgen opgestaan bij vrij aardig zonnig weer, zie deze foto.

Wij in Andermatt 9 uur ‘s morgens

Een ontbijtje gedaan en daarna vrij snel op pad gegaan. Voor vertrek nog even weer een foto gemaakt, zoek de verschillen(een half uur tijd tussen deze twee foto’s!);

Wij in Andermatt ‘s morgens om 9:30 uur

Toch reden we met redelijk goed zicht van de camping, eh, ik bedoel, parkeerplaats. Even wachten bij de spoorwegovergang en toen de Gotthardpas op naar beneden via een steile weg met veel haarspeldbochten. Daar zag Erna sowieso al tegen op en toen we na het spoor tegen een muur van mist reden, sloeg de paniek enigszins toe. Ik zei; “ik zie niet meer dan een meter of 20”. En Erna sprak enkele keren de titel van dit verhaal uit, maar daar was even geen gelegenheid voor. Na een lang kwartier of half uur heeeel rustig afdalen, klaarde het gelukkig weer op. Was even een billen-knijp-momentje :-)

Daarna Zwitserland doorgereden, prachtige vergezichten hier en daar, en natuurlijk een mooi landschap.

Stukje in Frankrijk gereden en nog even overwogen daar een camping te zoeken. Of doorrijden tot Luxemburg.

We konden geen leuke camping vinden en besloten rond een uur of 2 nog een paar uur te rijden en dan onderweg iets te zoeken. Dat wil dus zeggen dat Erna iets ging zoeken en vond in Saarlouis, Duitsland, vrij dichtbij de grens met Frankrijk.

Rond vijf uur hadden we een plekje toegewezen gekregen. Misschien dat wanneer er morgen mensen weggaan, we nog een ander plekje krijgen. Op de camping staan ook veel vaste gasten met een caravan, compleet met betegelde straatjes, bloembakken en feestverlichting.

Erna zag op internet dat het maar goed is geweest dat we niet in Frankrijk een camping gevonden hebben. Bleek dat het departement net code rood gekregen had!

‘s Avonds bij het Indische, indiaanse restaurant Bombay neergestreken om 19:20 uur. Dat was de tijd die Erna invulde op het “Corona-briefje”. Nu om 20:30 uur hebben we 1 drankje, een hapje daarbij en het voorgerecht gehad. Erna zegt dat tegen de tijd dat ik mijn vierde gang krijg, het zeker halftien zal zijn. Ik heb namelijk het überrassungsmenu mit Fleisch(nr 102) gekozen en dat bestaat uit 4 gangen.

Ze zat er niet veel naast, nu 10 voor 10 en weer thuis in de campert. Wel lekker gegeten maar het wachten voor en tussendoor was wat jammer.

Bij ons zijn de batterijen tijdens het eten al opgegaan en we gaan snel naar bedje. Welterusten maar weer! 🙂

Donker langs het water terug

Deze Foto boven is van onderweg terug naar de camping.

1. Cjpepers:
    7 september 2020
    Het is weer een mooi reisverhaal mist bergje naar benee een slaap plekje vinden en ook nog een x=gangen etentje en daarna met een v p het bedje op zoeken.Kom maar gauw naar huis.RAALK TAATS EIFFOK ED NE