Saai Saarlouis

7 september 2020 - Saarlouis, Duitsland

Na de reisdag van gisteren, behoorlijk uitgeslapen. “We zullen het wel nodig gehad hebben”, zeggen we dan maar. ‘s Morgens wat gelezen en gelummeld, het chemisch toilet geleegd, gedouched - die sind hier sehr sauber und nett - en aan het begin van de middag naar der Altstadt van Saarlouis gewandeld. Onderweg nog wat gymnastiek oefeningen in een park gedaan en wat overblijfselen van een burcht bekeken. Het feit dat Erna mij vraagt om op de foto van de burcht te gaan staan, geeft aan dat het niet zo’n geweldig schouwspel is, deze burcht.

Sportschool toestel in het parkDe burcht

Onderweg ook nog een beeld gezien van soldaat Lacroix, die in de Frans-Pruisische oorlog het hier zo naar zijn zin had, dat hij niet gelijk met zijn Franse maten vertrok toen dat zo was afgesproken. Die clown die nu in het witte huis zit, zou hem vast een loser noemen, maar oordeel zelf maar en zoek het verhaal eens op. (Met dank aan reisgids Erna :-) )

Soldaat Lacroix

Op een terrasje in een straatje wat grenst aan der Bierstrasse, die weer grenst aan der Alte Brauwerei-strasse - ja, in Duitsland hebben ze nog eens orginele straatnamen - wat gedronken en gegeten. Iets te veel, waardoor we de avondmaaltijd konden beperken tot een klein bakje yoghurt. (En omdat we nog vol zitten van de maaltijd uit Bombay van gisteren, volgens mij). Nog wat door de stad gewandeld - he, daar is de Neue Brauwerei-strasse - waarbij opviel dat het best druk was hier en daar in de binnenstad.

Die bierstrasse

Vanavond de televisie aangezet en de satalietschotel op het dak omhoog gezet - blijft een mooi gezicht! - om naar de wedstrijd Nederland - Italië te kijken. We zagen nog een stukje van het jounaal maar helaas stopte de verbinding er na een paar minuten mee... Krijg net de ruststand door....hoop dat het nog goed komt in de tweede helft. Ach, en tv kijken in de vakantie blijft toch een beetje “raar” aanvoelen, vind ik. Maar toch geprobeerd te kijken op de ipad, maar de wifi hier is daarvoor niet geschikt. Dan maar dit reisblog maken om toch nog wat plasants te doen!

Bis Morgen liebe Freunden

1. Cjpepers:
    8 september 2020
    Jullie zijn een stel genieters veel eten,yoghert,etc.veel drankadressen etc.hier is het maar grijs maar het is ook pas ochtend de poets is net weg en de arts komt vanmiddag.dat is mijn programma ik ga ee nog wel op uit met mijn makker,de rollator.En jullie weten toch de koffie staat al klaar.groetjes CAS P.