“On the road again”

22 augustus 2021 - Carrara, Italië

Vanmorgen stonden we vroeg op want we gingen ‘on the road again’. We ontbeten, ruimden de camper weer in en vertrokken rond 10.00 uur. Onze eerste hindernis was om de heuvels achter het kratermeer te passeren om bij de grote weg te komen. Dat betekende dat we dwars door het dorp heen moesten met de camper. Na een dik half uur stijgen en dalen, en een paar pittige haarspeldbochten, waren we over de heuvels. Mooi uitzicht over het meer van Bolsena hier en daar.

Vlak voor de 4-baansweg nog een supermarkt aangedaan. Dat wil zeggen; de camper geparkeerd op een plekje dicht in de buurt van de supermarkt en Erna boodschappen gedaan en ik op de camper passen :-).

On the road again

De 4-baanswegen zijn hier van sterk wisselende kwaliteit. Soms zo strak en vlak als een race-circuit en soms met zo veel kuilen en gaten dat we elkaar niet meer kunnen verstaan van het trillen en rammelen van de camper en zijn inboedel.

Het was druk op de weg en rond Florence was veel oponthoud. De nieuwe “TomTom” (Garmin waarin de afmetingen van de camper zijn verwerkt, reuze handig) suggereerde om over Siena te gaan om een uur in de file staan te vermijden. Die suggestie dus overgenomen.

Rond 4 uur kwamen we op de plaats van bestemming aan; camping Taimi in het plaatsje (Marina di) Massa.

Strand

Op de ruit van de receptie was een affiche geplakt waaruit bleek dat de camping “Completo, belegt” was, maar Erna wist de aardige juffrouw er van te overtuigen dat dat niet zo was. We konden zelfs uit meerdere plekjes kiezen en kozen voor plek 51.

Avond strand wandeling

Toch nog een hele dag “on the road” voor die 330 kilometer. Het “vastmakertje” smaakte weer heerlijk! Na het avondeten hebben we nog even de boulevard en het strand verkend; het was op het eerste gezicht een soort mix van Chersonissos & Duindorp. Maar we kunnen er de komende dagen vast wel van genieten.

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    23 augustus 2021
    Mooi verhaal wwer. Leuk om te lezen
  2. Ria:
    23 augustus 2021
    Spannende tocht, blij dat je zo’n groot geval weer langs de haarspeldbochten hebt weten te sturen! Denk dat ik dan toch liever met wind mee en stroom tegen op in de “Anna Maria “ zit met ruimte om ons heen een geen mogelijke tegenliggers in de bochten …
    Carpe diem 🍀
  3. Gert Jan:
    23 augustus 2021
    Ieder zijn genot en kunde; letterlijk zeilen met wind mee en stroom tegen vind ik heel lastig. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke zeeziekte 🙂 waar ik maar niet overheen lijk te groeien. Misschien morgen weer een test wanneer we gaan varen naar Cinque Terre…inderdaad; Carpe diem 😘
  4. Klaske Horzelenberg:
    23 augustus 2021
    Wat lun je mooi vertellen
  5. Eric:
    24 augustus 2021
    Wederom mooie verhalen en ben benieuwd hoe het vandaag gaat verlopen. Aan de ontbijtjes zal het iig niet liggen want deze zien er altijd heerlijk en verzorgd uit!
  6. Cjpepers:
    24 augustus 2021
    Hoi.leuk om jullie verhalen te lezen en mij mee te vervoeren naar hoge bulten en lage dalen en dan nog die verd bochten kunnen ze die niet wat rechter maken zodat mensen uit mijn tijd en met een smallere Auto zonder sleepspul er achter ook eens zooon mooie reis maken.Zeker is dat ik deze reis met genoegen heb beleefd.Veel xxxjes