Woensdag, de laatste dag op deze camping

19 augustus 2020 - Neuerburg, Duitsland

Vandaag een rustig dagje gehouden. Aardig uitgeslapen en een eenvoudig ontbijtje genuttigd. Gedrieën een start gemaakt om een volgende bestemming te vinden. Jur en Erna hebben dat na elf uur met zijn tweeën voortgezet omdat ik een uurtje ben gaan fietsen op de racefiets, zie Strava.

Daarna een bakkie koffie gedronken en lekker geluncht.

Het vinden van een camping viel niet mee. Veel vol of niet bereikbaar. Koste aardig wat tijd. Uiteindelijk een kleine camping gevonden en gereserveerd op 5km van de Bodensee, zo’n 475km van hier.

Daarna zijn Erna en ik op de fiets vertrokken voor wat boodschappen en één geocache. In Neuerburg gestopt en gekeken waar de cache zou moeten liggen. “Maar 600 meter hier vandaan”; zei Erna triomfantelijk. “Hier links en dan gelijk weer links volgens het kaartje”. “Mag ik ff dat kaartje zien?”, vroeg ik. Inderdaad, 600 meter, maar wel daar boven. Nou en wie ons een beetje kent, weet dat we het in ieder geval proberen. Ik met mijn 2 dagen voor vertrek gekochte nieuwe tweedehands fiets kwam nog geen 10 meter de steile weg op. Dus wij beiden maar lopen met de fiets aan de hand of beter gezegd met 2 handen omhoog duwend. Zeg ik halverwege ook nog “wie A zegt moet ook B zeggen” op de opmerking van Erna dat we deze cache ook kunnen laten voor wat ie is. Man, man wat een klim! Halverwege die berg ook nog een kleine serviceflat voor senioren. Je zal maar met je scootmobiel naar beneden rijden..wij roken al verbrand rubber toen wij met ons fietsen voorzichtig afdaalden!

Even weer rusten voor de tocht naar boven

Maar de geocache wel gevonden!

Bij de Lidl boodschappen gedaan. De fietstassen volgeladen en via de oude spoorlijn en door de oude spoortunnel terug gefietst. Lekker zitten kletsen, lezen en appen met deze en gene.

De afwas gedaan en de fietsen weer opgeladen, klaar voor vertrek morgen naar

Campinggarten Wahlwies

Stahringer Str. 50, 78333 Stockach, Duitsland

+49 7771 3511

Popeye de (ex)sailorman maakt de spinazie schoon

Heerlijke  Hollandse maaltijd gegeten en nu net de koffie op.

1. Ellen:
    19 augustus 2020
    Hahaahaaa....word het weer zo'n vakantie? 😆😅😘🤪
  2. Jacqueline Van Onzenoort:
    19 augustus 2020
    Ha ha wat een ambitie met de geocaches! Ondertussen ook weer je beweging en teamspirit gehad samen.
  3. Hagar:
    19 augustus 2020
    Lekker bezig maar hoopte eigenlijk op een foto van de Alp dHuez😜
  4. Gert Jan:
    19 augustus 2020
    Wij vinden de reacties ook erg leuk, blijf die geven aub! 🙂
  5. Klaske Horzelenberg:
    20 augustus 2020