biglietti online?, biglietti online?.. biglietti online!! :-)

24 augustus 2021 - Carrara, Italië

Vanmorgen ging vroeg de wekker! Met de bus van 9:30 uur naar Marina de Carrara om voor de poort van de yachtclub in de rij te staan om een kaartje te kopen voor de boot naar Cinque Terre.

Diverse keren werd er langs de wachtrij geroepen; “Biglietti Online? Biglietti Online?” En dan waren er soms mensen die met een glimlach hoopvol richting tafeltje liepen wat voor aan de wachtrij stond en daar voorbij liepen, vermoedelijk naar de boot achter de yachtclub.
Tot over 10 uur bleef er een rij van een man of 50 over terwijl de signalen steeds duidelijker werden dat wanneer je geen online ticket had, je niet mee kon. Dus.. Daar stonden we dan… de cursus omgaan met teleurstellingen ging duidelijk niet door vandaag…

Tickets online

We zochten nog even naar een alternatief, bijvoorbeeld het huren van een scooter. Ook al doet het dorp sterk denken aan Chersonissos, je kan hier nergens een scooter huren. Een auto huren is ook geen optie want de Cinque (vijf) dorpen schijnen geen of nauwelijks auto’s toe te laten.

Dus wij uiteindelijk weer met de bus terug. Toch alvast buskaartjes voor morgen gekocht, hopelijk kunnen we aan online kaartjes komen voor morgen. Met de bus uitgestapt in Marina di Massa en ik zie mezelf als een zombie achter Erna aan sjokken terug naar de camping. Ben ik nou zo teleurgesteld?.. Plots valt het kwartje! De anti-zeeziekte pil die ik vanmorgen genomen heb, maakt me zo duf als een konijn… man, man wat had ik een slaap :-)

De teleurstelling was groot toen bleek dat er deze maand geen online kaartjes meer te koop bleken..Daar ging onze reis naar Cinque Terre..

Een cake als troost bij de thee en koffie

Nadat we ook deze teleurstelling hadden verwerkt, zijn we naar het zwembad op de camping gegaan. Daar gezwommen met het hele bad voor ons alleen, ook wel eens leuk.

Na de eerste teleurstelling ook gekeken naar campings waar we morgen naar toe willen gaan; bij Lucca, Bologna, aan de Po, lago di Garda, Venetië, Zuid Frankrijk. Het kan nog alle kanten op.

Rond 18:00 uur, als we weer bij de camper zitten, ontdekt Erna bij toeval dat ze nu wél opeens  “biglietti online” kan bestellen!! Dat vlug gedaan en de tickets geprint bij de receptie. Toch nog goed nieuws!!

En dan komt opeens het slechte nieuws binnen via een bericht van Liza; Charlie Watts is overleden… Dat geeft even een behoorlijk domper op de feestvreugde, maar ik kan mij dankzij een blije Erna met de kaartjes en een video-Whatsapp met Liza en Niek weer snel herpakken.

Erna tovert nog een heerlijke maaltijd op tafel; rijst met champions, kipfilet en roomsaus. Geen restaurant wat hier tegen op kan!

1. Liza:
    24 augustus 2021
    R.I.P Charlie, dat wordt extra nummertjes draaien van de rollende stenen door de camper speakers.
    Veel plezier morgen in Cinque Terre, leuk dat het toch gelukt is met de online kaartjes :)
  2. Kristel:
    24 augustus 2021
    Gecondoleerd GJ, moest meteen aan je denken toen ik het nieuws las. Morgen toch maar genieten van jullie uitstap naar Cinque Terre!
  3. Jur:
    25 augustus 2021
    Je gaat MISSCHIEN een spiegelgladde Middellandse zee op, maar neemt dan wel al antizeeziekte pilletjes in? 😂🤣 Wel triest van Charlie, denk toch dat dat het was, die pilletjes doen namelijk m.i. niet veel 😉
    Geniet van het reisje morgen 😘
  4. Jacqueline Van Onzenoort:
    25 augustus 2021
    mooi om te lezen dat het niet alleen zon, strand, zwembad en terras is op vakantie. Elke dag weer een verrassing. Super dat het toch gelukt is. nu maar hopen dat dit uitstapje onvergetelijk wordt.
  5. Ellen:
    25 augustus 2021
    Wat goed zeg dat er toch nog online tickets besteld konden worden, word vast een onvergetelijke leuke dag, wanneer ik zie hoe geweldig kleurrijk Cincue Terre eruit ziet! Veel voorpret alvast!