Even slecht weer en slecht nieuws, maar na regen komt zonneschijn!

28 augustus 2022 - Riva del Garda, Italië

Vanmorgen opgestaan met regen en dat duurde met wat kleine tussenpauzes tot een uur of vier in de middag. De app Weer & Radar (een hele goede app) had het weer bij het rechte eind. In een van de droge periodes hebben we inkopen gedaan bij een supermarkt hier vlakbij. ‘Maar goed dat deze supermarkt niet in Wassenaar staat, anders bleef ik kopen’, verzuchtte Erna bij al die lekkernijen.

Walhalla supermarkt

Rond half 5 op de fiets gestapt naar Riva del Garda, een ritje van dik een kwartier. Riva ligt pal aan het Gardameer en vergeleken met de vorige keer dat wij hier waren, was het een drukte van belang. We hadden de fiets neergezet en even verderop stonden allerlei foodtrucks. En weer wat verder was een soort van braderie, reuze gezellig dus!

Vlaggenzwaaiers

En toen kregen we wat slecht nieuws van het thuisfront: de buurvrouw meldde dat een van onze katten - Mr. Diego Fender - werd vermist. Hij was gisteren ziek aangetroffen in een tuin van de buren en bij pogingen om hem in een kattenmandje te doen om hem naar een dierenarts te brengen er vandoor gegaan….  Met dat nieuws werd het toch een stuk minder gezellig in Riva del Garda.. Na contact met de kids, probeerden wij er het beste maar van te maken. Gelukkig kwam rond half tien het bericht dat Meneer weer was aan komen lopen!  De vermissingspostertjes waren net klaar, maar nog niet in grote aantallen afgedrukt. Kijk en dan wordt het opeens weer gezellig in zo’n italiaans stadje met een feestweekend. Met heel veel dank aan iedereen die heeft mee geholpen!

Bakjes walhalla in Riva

Het weekend van 25 t/m 28 augustus heet hier Notte di fiaba, sprookjesnacht op zijn Nederlands. Er was op elk pleintje wel een bandje of andere atractie te zien!   Over tienen weer teruggefietst. Het is een stukje van zo’n 4 kilometer en we waren zo weer “thuis”.

Buonanotte amici, è ora di andare a dormire

1. Kristel:
    Een dag met ups en downs. Wat fijn dat Sid’s broer weer thuis is 💋
  2. Hagar:
    28 augustus 2022
    Wat schrikken dat Diego weg was en fijn dat hij weer boven water is…Lijkt hij weer helemaal fit?
    Verhalen zijn hartstikke leuk, geniet van jullie vakantie
  3. Jacqueline Van Onzenoort:
    28 augustus 2022
    wat een schrik van Mr Diego. hij heeft zelfs al een hoge titel bereikt bij jullie. Geniet van weer een nieuwe dag vol avonturen
  4. Theo Horzelenberg:
    28 augustus 2022
    Een kat heeft meerdere levens. Laten we er op houden dat dit er één was.
  5. Ellen:
    30 augustus 2022
    ❤ blij sat Diego terug is, en blijkbaar gelukkig niet ziek meer...
    Veel gezelligheid nog guys! Mooie vakantie!! 😇🥰
  6. Liza:
    31 augustus 2022
    Fender was bij terugkomst nog wat ziekjes maar inmiddels gelukkig weer de oude! 😺