Een ezelritje of ezelpaadje?

8 september 2022 - Chambon-sur-Lac, Frankrijk

Het was vandaag zeer afwisselend weer: niet al te warm, soms zelfs wat fris, dan weer grijs met wat regen en dan weer zon met blauwe lucht en witte wolken. Vooral ‘s morgens was het wat minder, wat ons deed besluiten om deze ochtend luierend en lezend door te brengen.
Voor de middag had reisleidster Erna een wandeling uitgezocht die op papier zo’n 6 km zou zijn. Ik weet al lang dat er geen betere reisleidster in de hele wereld te vinden is, want  deze wandeling was weer perfect gepland en verliep met nauwelijks een spatje regen en was ook weer erg mooi en afwisselend.

We vertrokken vanaf de camping en liepen langs het meer.

Start Vd wandeling bij Lac

Daarna richting het dorpje wat het meer zijn naam heeft gegeven.

Het dorpje Chambon-sur-Lac

Daar geprobeerd te lunchen, maar het enige plaatselijke establishment serveerde qua eten alleen clafoutis met mirabelles, Frans gebak dat meestal met kersen wordt gemaakt volgens mijn reisleidster 🙂. (Van de hand van deze bakker vonden wij het overigens geen aanrader)

Clafoutis

Nog even teruggelopen naar het kerkje uit de 12e eeuw want er moest daar nog ergens een geocache liggen.. en verdraaid, dat was ook zo 😉

De kerk van Chambon sur Lac

Daarna gingen we het dorpje uit en liepen we een berg of flinke heuvel op. Dat werd beloond met een prachtig uitzicht!

Lac du Chambon vanaf het hoogste punt

Dichtbij de camping en eindpunt van deze wandeling hadden wij wel trek gekregen en kwamen we terecht bij ‘Big snack’. Het tentje deed zijn naam eer aan, wel jammer van dat tapbiertje in een kartonnen bekertje… 😱

48A56DE8-F72F-4718-8777-9E2985D2AFD4

Tijdens de wandeling had ik Strava aangezet en die gaf aan dat we toch een wandeling van 7 km gemaakt hadden met een hoogteverschil van 120 meter. De wandeling heeft de naam “balade au pas de l’ane”, wat zoiets betekent als “in de pas van een ezel” of een “ezelritje”.

Voor meer informatie wijst uw reisleidster u door naar deze site: https://www.sancy.com/circuits/sancy-tour-parcours-decouverte-sancy/sancy-tour-n5-balade-de-lane-chambon-lac/

4DFB286B-54BB-4FA5-89C5-E02C4289CB32

Eigenlijk moet ik als “anti-monarch” er geen woord over reppen, maar mocht later de vraag gesteld worden waar je was toen Queen Elizabeth overleed, dan is dat bij deze vastgesteld.

1. Elly Roeleveld:
    9 september 2022
    Net als in het dagelijkse leven, vullen jullie elkaar geweldig aan met jullie mooie reisverslagen.De schrijver en de bedenkster. Ga zo door Nicci en Sean French!
  2. Ellen:
    9 september 2022
    Leuk om jullie avontuur mee te hebben gelezen, en prachtige plaatjes geschoten.
    Heerlijk genoten zo te zien!
    Vandaag of morgen voet op Nederlandse bodem?...Die is helaas nat...
    Hoop dat jullie het vakantiegevoel lang vasthouden. Liefs van ons!