Maandag 18 juni, hoofddoelen de Centrale markthal en… een cache vinden!

18 juni 2018 - Valencia, Spanje

In het weekend is de centrale markthal gesloten en daarom staat deze vandaag op het programma. Het is weer een prachtige dag en we beseffen ons ten zeerste dat dit de op één na laatste dag is dat we in Spanje zijn... Weer een lekker ontbijtje met open raam met op straat ergens muziek op deze maandagmorgen. Een soort aubade van een kleine fanfare? We kunnen het niet zien, maar wel horen en het klinkt best leuk.streetart

We lopen via een andere route naar het centrum en naar de markthal dan de vorige dagen. En we zien weer nieuwe leuke straatjes en pleintjes. We hadden de fraaie buitenkant al een paar gezien en om eerlijk te zijn vond ik de binnenkant wat tegen vallen qua gebouw.

Markthal hoofd ingang

Op zich is een markt natuurlijk altijd leuk om even overheen te lopen (ook even door de markthal lopen? zie video).

Erna wil toch echt even shoppen en ik richt me meer op het foto’s maken en we besluiten om een uurtje apart rond te wandelen. Daarna drinken we wat op een terrasje en eten wat Paella bij een soort van “Paella snackbar marktkraam”. Daarna moet toch echt die eerste Valenciaanse geocache gevonden worden. We spreken rond kwart voor 2 af dat we maximaal een halfuur weer naar de cache met de naam Mercado Central zoeken. Gelukkig vindt Erna deze na een kwartiertje of zo. Daarna gaan we nog winkelen. Dat wil zeggen; Erna gaat op zoek naar een blousje wat ze gezien heeft bij een bepaalde keten en ik hobbel met haar mee. Ook omdat het weer wat warmer is dan gisteren, slenteren we richting appartement om daar een siësta te houden. Op deze maandagmiddag sluit de markt om drie uur en ook veel winkeltjes en restaurantjes gaan dicht.

Aan het begin van de avond gaan we weer de straat op. We ontdekken weer nieuwe straatjes en winkeltjes. Ik koop een leuk fotoboek van Valencia en we komen ook weer op Plaza Virgen.. toevallig (wel nee! Erna heeft haar blousje nog niet gevonden en weet dat ergens in de buurt nog een winkel zit van deze keten). Ik blijf rond het plein hangen, bezoek een kerk en drink een biertje. Kwart over acht komt Erna weer met blousje. We gaan opzoek naar Taverna Olivia, een restaurant op een leuk pleintje met een olijfboom. In enkele recensies die Erna had gelezen, kwam dit er aardig goed uit. We concluderen dat dit restaurantje het alleen maar moet hebben van zijn locatie en niet van de kwaliteit van de keuken. We rekenen af en lopen dichtbij waar we zaten langs een put, waar ik mijn eerste kakkerlak van mijn leven zie.