Speedy Gonzalez, arriba Riva Riva andale

29 augustus 2022 - Riva del Garda, Italië

Vanmorgen stapten we rond 10.00 uur op de fiets naar Riva del Garda want we gingen vandaag een boottocht maken. Er stonden al aardig wat mensen te wachten bij de loopplank waar de “Speedy Gonzalez” zou gaan aanleggen. We waren blij dat we online kaartjes voor de boot hadden gereserveerd (vorig jaar misten we de boot toen we dat niet hadden gedaan 😅).

Speedy Gonzalez in de haven

Stipt 11:00 uur vertrok de boot en ging eerst richting Limone, het dorp bekend van de citroenteelt én inmiddels ook van de Limoncello! Vanaf de boot zagen we bij Limone een soort van oude fabrieken of oude gebouwen die gestript waren en waarvan de pilaren nog stonden. We hadden nog geen idee wat voor bouwwerken het waren. Later kwamen we in het “Castle Limone”, een museum gewijd aan de citroen, er achter dat de bouwwerken oude citroenkassen waren om de citroenbomen in de winter te beschermen tegen de kou.

Oude Citroën kassen

Limone is een dorpje waar je geen enkele kant op kan kijken zonder iets met een citroen te zien (citroenzeep, citroensnoepjes, citroenhanddoeken enz.). Nu houden wij wel van citroen, de spritz limoncello smaakte prima, en vonden het een aardig dorpje. Wel vreselijk toeristisch natuurlijk.

Straatnaambordje

Om 13:45 vertrok onze Speedy Gonzalez naar Malcesine, een oud Middeleeuws dorpje aan de overkant van het Gardameer. Ook een leuk dorp met veel toeristen en wat minder citroenen.Bij het zoeken naar een geocache bij het kasteel kwamen we nog een strandje tegen. “Toevallig” had ik mijn zwembroek en een handdoekje bij me en heb ik een lekkere frisse duik in het Gardameer genomen! Klokslag 16:15 uur vertrokken we weer naar Riva waar we om 17.00 uur aankwamen.

Weer terug in Riva

We konden a. met een omweggetje terug fietsen en op de camping zelf eten klaar maken of b. de kortste weg naar huis nemen en vervolgens de racefiets pakken en een uurtje een berg op gaan ploeteren…of c. we konden ook nog even ons favoriete terrasje bezoeken… Moeilijke keuzes heeft het leven soms…Het werd het terrasje!Nu we daar toch zo goed zaten ook “maar” wat gegeten daar! 😁 Hierna via een andere weg terug gefietst naar de camping; veel leukere route dan onze gewoonlijke route langs de drukke weg. Iets om te onthouden voor de volgende keer!

Buono notte 😴

1. Ellen:
    30 augustus 2022
    Ja, ik ga voor C! Ohh dat was geen quizvraag!! 😅😆🤣🤩🥰 loveyouguys!
  2. Hagar:
    30 augustus 2022
    Wat een heerlijke plek, we genieten mee van jullie verhalen en vakantie😎
  3. Gert Jan:
    Hoi El,