Deze zondag was weer zo’n dag om in te lijsten!

28 augustus 2022 - Riva del Garda, Italië

Vakantie is lekker eten en drinken, lezen, zwemmen in het zwembad op de camping, een stuk fietsen en een terrasje pakken, een excursie doen, de regen horen tikken op de luifel van de camper (of op het dak van de caravan of op de tent). Wij hebben het vandaag allemaal meegemaakt op 1 dag! 😂

Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan en lekker rustig aan gedaan. Zitten lezen in het boek over de “tewerkgestelden” in de tweede wereldoorlog. Het boek “De oproep” beschrijft de belevenissen van een jongeman uit Vlaardingen die tewerkgesteld was in Swinemunde. Het is alsof ik mijn vader’s ervaringen lees die daar ook maanden is geweest.

Zwembad voeten

Na een duik in het zwembad en de lunch via de app Komoot een fietstochtje in de buurt uitgezocht. Ik op mijn gewone toerfiets en Erna op haar gewone elektrische fiets. De route bracht ons op plekjes waar we nog niet eerder geweest waren. Omdat we toch in de buurt waren, bezochten we ook de ‘Cascate del Varone’, een waterval die je vanuit de lower cave en de upper cave kon bekijken. Was erg mooi om te zien en ook zeer verfrissend.

Waterval

Fietsen

We dachten een rondje uitgezocht te hebben die ons nu eens niet in Riva del Garda deed belanden, maar blijkbaar hadden we niet goed gekeken, want opeens doemde Riva toch weer op. De route dreigde wel ons favoriete terrasje bij Cristallo in Riva over te slaan, iets wat wij gelukkig hebben kunnen corrigeren.

Lekker mensen kijken die aan het terras voorbij trekken, is een bezigheid die wij beiden graag doen. We kunnen dit wel uren volhouden!

Christallo

Het plan was om de volledige fietsroute van zo’n 18 km af te maken, maar omdat er regen op komst was en we iets te lang bij Cristallo waren blijven plakken, namen we een kortere route terug. Na de heerlijke maaltijd bij de camper wilden we nog het vuurwerk gaan kijken in Riva om tien uur. Gezien het gespetter en de bewolking hebben we daar maar van af gezien. Vanaf de camping is het vuurwerk wel te horen, maar er is zo goed als niets van te zien. Volgende keer beter wellicht 🙂

Camper at night

Ik zit nog even buiten onder de luifel en Erna is net weer naar binnen gegaan.

Nog even dit verslag plaatsen dan nog even lezen en dan lekker slapen. Morgen vroeg op voor de plannen van morgen moeten we op tijd in Riva zijn…

buona notte amici è ora che io vada a dormire

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    29 augustus 2022
    Heerlijk zo’n afwisselende dag. Het genieten spat ervan af. Leuk!
  2. Cilke:
    29 augustus 2022
    Klinkt weer als een ideale vakantiedag Gert Jan! Vandaag weer zo eentje gewenst.