Nijlganzen aan de Rijn (dag 1, 21 aug 2022)

21 augustus 2022 - Mannheim, Duitsland

Afgelopen vrijdag werd de ‘campert’ weer voor de deur afgeleverd: volle gas tank erin, nog wat instructies en wat “oh ja erlebnissen” en daar stond ie weer te glimmen.

De volgende morgen natuurlijk gelijk kijken of ik het niet gedroomd had, dat van die camper. Maar nee hoor, hij staat er echt: zie foto.

Wakker.. toch geen droom

Zaterdag was de inpak- en huisaankantmaakdag, goed voor meer dan 12.000 stappen volgens de stappenteller! Uitgezwaaid door onze buren gingen we zondagmorgen op pad, uiteraard weer later dan gepland.

Het was toch weer zo’n jaar geleden dat ik in onze grote schakelvriend had gereden, maar binnen een paar honderd meter was ik weer gewend.

Nu zitten we 12 uur later en dik 500 km verder aan de Rijn in Mannheim, camping Mannheim beach. Onderweg had Erna deze camping gevonden en mij alleen verteld dat er water in de buurt was. We staan nu op 10 meter van de Rijn en hebben een heerlijke duik erin genomen ondanks “baden verboten”, wat we later op een bordje zagen staan. Bij het opdrogen aan de waterkant kregen we bezoek van 2 eenden, vogels, nee ganzen. Lelijkerds wat later Nijlganzen bleken te zijn. Verderop zagen we ook nog grote groepen Canadese ganzen rondscharrelen.

Nijlganzen aan de Rijn 1
(Nijlganzen hebben vier poten 😜😂)

We besloten om onszelf op de eerste vakantiedag te trakteren op een etentje. Bij het inchecken hoorden we dat er 2 restaurantjes in de buurt waren. Dus dat was fijn. De camping kostte voor 1 nacht én 2 muntjes voor het douchen van 5 minuten (jawel, het bestaat nog) 27 euro. Niet duur voor zo’n mooie plek bijna aan de Rijn.

Restaurant Purino was inderdaad dichtbij. We moesten even wachten bij de ingang, en nee, we hadden nicht reserviert. De ober zei volgens mij iets van “daar rechts”, zijn nog wel wat tafels vrij sehen Sie selbst, maar Erna hield het op tafeltje ‘sechs’ en sprak dat uit als onze Nederlandse ‘sex’, wat natuurlijk een prima uitspraak is. De andere ober ging ons voor naar binnen…terwijl het prachtig weer was en Erna volgde al roepend “sex sex sex”, waarbij ik gegeneerd om mij heen keek.

Ik kon deze andere ober er van overtuigen dat wij niet gereserveerd hadden en dat sex, eh sechs binnen, niet de bedoeling was. Hierna kregen wij een prima tafeltje buiten met uitzicht op de Rijn en aten een heerlijk bord met pasta.

Natuurlijk vonden we tijdens de wandeling langs de Rijn ook nog een geocache.

Morgen weer verder nach Süden!

Gute nacht Freunde..😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elly Roeleveld:
    22 augustus 2022
    Geweldig Gert Jan, petje af. Na zo’n enerverende dag, zie je toch nog kans, ons mee te laten genieten van jullie belevenissen. Ik kijk uit naar de dagen die volgen.
  2. Eric:
    22 augustus 2022
    Nou super om te lezen dat jullie weer on the road zijn en ontzettend leuk om ook dit jaar weer volop te mogen meegenieten van al jullie avonturen. We zijn benieuwd en maak er wat moois van!
  3. Richard:
    22 augustus 2022
    Gans Toll je verslag ( of is het nu Ganz ? 🤔😁)
    Veel plezier, gezelligheid en mooie ritten nog!!
  4. Jacqueline Van Onzenoort:
    22 augustus 2022
    Heerlijk zo’n verslag. Ik ga er iedere dag mijn dag mee beginnen en uit ervaring weet ik: mijn dag kan dan niet meer stuk
  5. Cilke:
    22 augustus 2022
    Haha, begint al weer goed Gert Jan met die spraakverwarring tussen jullie! Aber Sie schaffen das 👍 Leuk dat wij weer mee kunnen genieten!
  6. Klaske Horzelenberg:
    22 augustus 2022
    Wat leuk dat je mij je reisverslag weer stuurt. Ik heb je verhaal met heel veel plezier gelezen.
  7. Ria:
    Fijn om weer mee te kunnen ‘ reizen’ 🍀🥰
  8. Ellen:
    22 augustus 2022
    Dat word weer heerlijk "G"enieten met de mooie campert, zoals GJ schrijft ;-)
    Alweer richting Zuid Duitsland, stapje verder richting Italië....heerlijk hoor!
    Have fun! X