Kopje thee bij de Tennsee

22 augustus 2022 - Krün, Duitsland

Het is nu 20.15 uur en we drinken na een lange reisdag een kopje thee buiten voor de camper. Het koelt hier al aardig af, vannacht tot zo’n 9 graden, behoorlijk frisjes voor augustus.

Vanmorgen werden we rond 10.00 uur uitgezwaaid door Harrie, de vriendelijke campinghouder aan de Rijn. Het hele traject een beetje lekker doorrijden lukte niet; veel verkeer en om de haverklap wegwerkzaamheden en wegversmallingen. Pas op het laatste stuk, ‘De Romantische strasse’ en de ‘Deutsche Aloenstrasse’ werd het rustiger en het landschap fraaier. In Garmisch-Partenkirchen zagen we “hem” in een flits voorbij komen en 14 km verder kwamen we bij de camping aan.

Daar is ie

Erna had een plekje gereserveerd buiten de camping, zei ze, speciaal voor campers. Bij aankomst sloeg ons even de schrik om het hart toen we op het parkeerterrein voor de camping een tiental campers hutjemutje op elkaar zagen staan… ‘Hebben we hier tussen een plekje gereserveerd voor 4 nachten?’ vroeg ik voorzichtig. ‘Ja, dat zou kunnen…maar ik hoop het niet’, zei Erna. Camper daar geparkeerd en naar de receptie gewandeld. Dit keer met zijn tweeën; normaal gaat Erna alleen, maar ik denk dat we allebei een soort van “het zal toch niet waar zijn gevoel” hadden en gedeelde smart is …. nou ja, je begrijpt het wel.

Lang verhaal kort: we staan op een prima plek op een vrij grote camping met een winkeltje en een restaurant, helemaal top!

Ons plekje op de camping Tennsee

Na het eten een rondje over de camping gemaakt en om de Tennsee.. hé, waar is dat meertje nou? We weten (nog) niet waardoor het komt, maar van een meertje is nu geen sprake 🙂

De droge Tennsee

Inmiddels te fris om buiten te zitten en de thee am Tennsee is op. Snel naar binnen en waarschijnlijk vroeg onder de wol..

Gute Nacht Freunde…es ist zeit..

1. Ellen:
    22 augustus 2022
    Toch nog een mooi plekkie, zo te zien....4 nachten mss beetje veel.. ;))
  2. Joke:
    23 augustus 2022
    Nu met glans van de schans????? geniet van de mooie omgeving
  3. Jacqueline Van Onzenoort:
    23 augustus 2022
    iedereen weer een verrassing waar je terecht komt. Het voordeel is: als het niet bevalt, rij je zo weer door. Veel plezier.
  4. Ria:
    23 augustus 2022
    Omgeving ziet er goed uit, en de wandelschoenen zijn vast mee😘
  5. Eric:
    23 augustus 2022
    Mooi plekje! Eddy the Eagle al voorbij zien komen?