Rustdag?

30 mei 2018

In heel Spanje was het vandaag mooi weer, behalve....in Noord Baskenland. De plek waar wij zitten zo ongeveer. De hele ochtend spetterde het, met af en toe een serieus buitje. Volgens de app "Weer & Radar" (een tip van mensen die we onderweg in Frankrijk tegen zijn gekomen) zou het 's middags beter worden. Geen punt voor een geplande rustdag; we lazen wat, probeerden een en ander uit op de door Eric ingebouwde tablet in de camper en speelden een spelletje Wordfeud op de telefoon. Het enige wat we eigenlijk moesten doen, was wat boodschappen halen in het dorp.

Het leek ons een goed idee om daar op de fiets naar toe te gaan, konden we die gelijk eens uitproberen. En als het fietsen beviel, dan konden we ook een wat groter fietsrondje maken. Ze waren nu immers toch van het rek af. Al snel kregen we de smaak te pakken en besloten we om door te fietsen naar Zumaia. Gisteren gezien (gegoogeld) dat daar een filmlocatie van Game Of Thrones (GOT) was en dat leek de moeite waard. Het was zo'n 11 km fietsen naar  "Dragonstone" en we waren beiden blij dat we de plek bezocht hadden; prachtige locatie!  Erna en GJ tussen de drakenruggen

In het dorpje (stadje?) zelf, kochten we wat drinken en eten en uitkijkend over het strand en de zee gebruikten (;-)) we de lunch.

Op de drakenruggen op het strand, spraken we nog een aardig Amerikaans stel uit LA. Altijd leuk zulke ontmoetingen tijdens het reizen.

De terugweg was snel gedaan en in Zarautz boodschappen gedaan. We hadden 2 rugzakken en een fietstas bij ons, dus we konden best wat meenemen. Het laatste stukje fietsen naar de camping omhoog was even een uitdaging; kennen we in Nederland niet, leuke (?) beklimmingen :-).

Erna maakte voor het avondeten een heerlijke driegangenmenu; uiensoep, een salade Niçoise en een Griekse yoghurt na! Heerlijk!

Nu snel nog wat lezen op deze rustdag.....;-)

1. Liza:
    30 mei 2018
    Super cool, Game of Thrones! Doe de groetjes aan Jon Snow
  2. Hagar:
    31 mei 2018
    Wat een super mooie omgeving en het lijkt daar rustig/ stil. Veel plezier,