Ochtend workout

28 augustus 2020 - Huben, Oostenrijk

Omdat vanmiddag  het mooie weer zou gaan omslaan, stapten we vanochtend direct na ons ontbijt op onze fietsen om een ander deel van de Otztal Radweg te gaan fietsen. Dit keer richting Solden. Gisteren waren we helemaal lyrisch over dit fietspad; zo vlak, zo mooi geasfalteerd, zo makkelijk om te fietsen. Deze ochtend bleek ons fietstochtje echter een heuse workout! Hele stukken waren veel te stijl om in de eerste versnelling te beklimmen en moesten we (red. we? lees Erna 🙂) afstappen en met de fiets aan de hand naar boven klauteren. Het asfalt was een grindpad. Ideaal voor mountainbikers, maar niet voor ons met 2 stadsfietsjes.

Ook nog een kanotochtje gemaakt..

Onderweg kwamen we diverse bergbloempjes tegen, een paar daarvan hebben we (red. we? lees Erna 🙂) op de kiek gezet. Geen idee of ze heel bijzonder zijn. Met dank aan Google Lens, daarmee kun je makkelijk de namen van de blommen achterhalen.

WilgenroosjeWilgenroosjeKleverige salieKleverige salieTeunisbloemTeunisbloem

Toen de eerste druppels begonnen te vallen, keerden we met gezwinde spoed (lekker naar beneden roetsjend) weer terug naar Huben. Bij het supermarktje deden we (red. we?lees Erna 🙂) wat boodschappen, waaronder een droog wit wijntje uit Oostenrijk. We (red. we? lees Erna 🙂) zijn Heel benieuwd naar de smaak!

En weer terug in Huben

De middag verliep druilerig, een voorbode op de regen die ons nog te wachten staat de komende dagen. Voor zaterdag is zelfs een waarschuwing afgegeven voor veel wind en regen. Met het getik op het dak van de camper hebben we lekker gelezen, gepuzzeld, de poule ingevuld voor de Tour de France en muziek geluisterd. In de avond hadden we (red. we? lees Erna 🙂) weinig puf om te koken en scoorden we een pizza in het campingrestaurant. Mjammie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Machteld:
    Mooi!
  2. Jacqueline Van Onzenoort:
    29 augustus 2020
    Heerlijk he die regen op de camper als je zelf lekker binnen zit. Op naar het mooie weer!
  3. Gert Jan:
    29 augustus 2020
    Inderdaad Jacq, heerlijk dat getik op het dak van de camper. Men had hier code oranje afgegeven voor het weer, maar dat valt gelukkig nog mee. We zijn daarom nog hier gebleven en gaan maandag weer op pad. Hopelijk is het dan weer wat mooier weer in Noord-Italie!
  4. Ria:
    30 augustus 2020
    Hoi Erna en Gertjan, net het weer gezien , het wordt de komende dagen wat beter weer.
    Ook fijn voor ons , laatste twee dagen varen waren ook hier winderig en nat , ( zie op je app :-) )