Relaxen, zwemmen en fietsen!

29 augustus 2021 - Vergne, Italië

Afgelopen nacht geen last van wolven, vossen of ander gespuis gehad. En vandaag een heerlijke vakantiedag gehad. ‘s Morgens bij de camper gebleven. Begin van de middag lekker een paar uurtjes doorgebracht bij het zwembad.

Het zwembad van de camping

Na de lunch stapten we op de fiets (ja, ja we gingen het toch proberen) voor een fietstochtje naar Cherasco, een dorpje ten noordwesten van de camping. Erna had ergens gelezen dat Napoleon dit het mooiste dorp van Italië vond. Wij, of in ieder geval ik, wisten van te voren niet waarom hij dat vond.

Met de “kaartfunctie” van de Strava-app (pas ontdekt) kon ik de route uitzetten, het bleek 13 km te zijn. Erna wilde het proberen op de mountainbike zonder electriek.

De eerste 3 km hebben we in ongeveer 3 minuten afgelegd…nou ja, een beetje overdreven misschien, maar het ging dus vrij gemakkelijk heuvel-afwaarts! We haalden, al remmend, snelheden van meer dan 40 km per uur. Da’s best snel.

Daarna ging het ook hier en daar nog omhoog en langs een vrij grote weg. Nooit zo prettig wanneer de auto’s met zo’n 100 km per uur je voorbij rijden als je op de fiets zit..

Het dorpje Cherasco zelf lag natuurlijk  ook op een heuvel en dat was even flink klimmen. Het was een klein dorpje met weer opvallend weinig toeristen en “gewone mensen” op de been (waar zijn al die mensen toch?) en we hebben in een straatje waarvan Erna een plaatje had gezien, even wat gedronken.

Cherasco en Erna op de fiets

Of het waar is, moeten we nog opzoeken, maar we bedachten dat Napoleon dit een mooi dorp vond omdat hij het stratenplan aantrekkelijk vond. Dat zag er uit als Manhattan; een rechthoekig stratenplan.

Cherasco met GJ als Napoleon

En dan moet je ook weer terug… Van het dorp naar beneden ging dus vanzelf. We hadden een andere route “gevonden” die niet de eerste 7 km langs de grote weg ging. Dat ging redelijk goed met niet of nauwelijks veel klimmen. Deze binnenweg liep niet door over deze berg heen en verder naar onze camping. We moesten daarom toch weer naar de grote weg toe wat weer akelig steil naar beneden ging. Erna vond dat eigenlijk zonde, zei ze later, want deze meters naar beneden zouden we ook weer moeten klimmen.

Die laatste 3 km moesten we nu dus omhoog. Dat was even afzien, maar we hebben het gehaald!

Vals plat?

Lekker uitpuffen bij de camper met een glaasje en een chippie om de zouten weer aan te vullen.

En dan het laatste (avond)maal in Italië.. Morgen weer een reisdag en we zijn van plan om naar Annecy te gaan.

Erna heeft een heerlijke spaghetti met zalm gemaakt en dat was zeer toepasselijk voor deze laatste avond (voorlopig) in dit mooie land.

Vanavond nog een Limoncello ter afsluiting en dan morgen weer “on the road”! :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    29 augustus 2021
    Dit klinkt als een topdag. Goed hoor zonder electriek!
  2. Lenneke Wensveen:
    29 augustus 2021
    Goede reis naar Annecy. Hopelijk vinden jullie een mooi plekje,
  3. Eric:
    30 augustus 2021
    Wie weet worden jullie ooit nog klimgeiten! Mooie verhalen!
  4. Hagar:
    31 augustus 2021