Een hele dag op de camping?

29 augustus 2021 - Vergne, Italië

Afgelopen nacht een onrustige nacht. Rond 03:45 uur maakt Erna mij wakker, ze geeft aan dat er een beest buiten bij de camper rond snuffelt. “Hoor maar”, zegt ze. Na enige concentratie hoor ik inderdaad wat geritsel of wat gekraak van grind. We kijken naar buiten om te zien welk dier of ander wezen de geluiden veroorzaakt. Het is stikdonker, dus we zien niks. Het was waarschijnlijk een kat of een egel. Had weinig zin om buiten de camper te gaan kijken welk dier het precies was. Het duurde weer even voordat ik in slaap viel.

Wijnvelden

Na de doorwaakte nacht, stond ik vrij laat op. Erna was eerder opgestaan en naar het winkeltje geweest om (o.a) brood te halen. In korte tijd heeft Erna al zo’n goede band opgebouwd met de oude winkelier en zijn vrouw dat ze gratis wat extra toegestopt kreeg van de winkelierster.

Camping Sole Langhe

Vandaag zouden we eens proberen  een hele dag bij de camper, camping en zwembad door te brengen. Kansloos. Er zijn hier veel leuke plekken te ontdekken.

We hebben gedacht om te gaan fietsen, maar gezien de steile hellingen hier, hebben we het maar bij wandelen gehouden.

Rond 15.00 vertrokken we naar Novello, een dorpje in de buurt. Ook nu weer een erg mooie wandeling door de wijnvelden gemaakt. Dit gebied staat niet voor niets op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Af en toe zien we ook hazelnootbomen en walnootbomen. De bewegwijzering is niet overal duidelijk, dus het was soms zoeken naar de juiste weg. Novello is niet heel groot en bestaat uit een kerk, een kasteel, een paar winkeltjes, wat huizen en een paar horecagelegenheden. Bij een van die tentjes beloonden we ons met een lekker drankje en keken uit over de prachtige vallei. Nog even wat rondgelopen en toen weer terug naar de camping.

Novello

Erna maakte een heerlijke ravioli en we zijn moe maar voldaan gaan slapen.

Onderweg

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    29 augustus 2021
    Stel je voor dat er een wolf rondom de camper liep, spannend jongensboek wordt het zo
  2. Ellen:
    29 augustus 2021
    Het ziet er allemaal heerlijk en relaxed uit!
    En een mooie streek volgens mij..
    ♡♡enjoyy!