Chateauneuf de pape? Nee, de Gadagne!

4 september 2022 - Châteauneuf-de-Gadagne, Frankrijk

Vanmorgen vertrokken van camping Le Petit Liou. Bleek een camping te zijn met 280 plaatsen, maar er stonden maar een handjevol mensen. Vandaar dat we moesten zoeken naar de plek om de afvalzak en de lege wijnfles(sen?) weg te gooien. En natuurlijk heeft zo’n grote camping een apart gebouwtje met wc’s én een apart gebouwtje verderop met douches. En omdat er zo weinig mensen zijn in deze tijd van het jaar, is het ook logisch dat ze sommige gebouwtjes afsluiten.. Alleen duurt het even voordat je daar achterkomt .

Kortom: eerst wat rond gewandeld met eerst een vuilniszak en daarna met een handdoek onder mijn arm. Prima camping, maar voor ons was het echt een doortrekcamping. (https://www.camping-lepetitliou.com/fr)

We vervolgden onze mooie route (N94) en pakten ook nog een stukje van de route Napoleon mee.

6A9BD41F-2C3B-479E-B14F-558EF90B1801

De rit verder erg rustig aan gedaan. Bakkie koffie onderweg, stokbroodlunch en een geocache meepakken op zo’n leuke Franse Aire.

En volgens verwachting kwamen we rond 4 uur aan in Chateauneuf de Gadagne. Richard en Cilke waren er net wat eerder en we hebben nu 2 plekken naast elkaar. Foto van de Wassenaar enclave komt vast nog wel.

34B2D80D-A80D-4AF1-A575-8432AD8B05E4

Vanmiddag gezamenlijk een aperitiefje gedronken en na enige “keuze stress” over het restaurant naar Avignon gereden om daar te gaan eten. Dat is een voordeel van een caravan met “losse” auto én Richard, hij is een prima chauffeur die ons door het drukke Avignon naar een parkeergarage midden in het centrum reed. Met zijn vieren gegeten op het gezellige Place d’horloge. 3 x plate de soir en ik moest natuurlijk weer daarvan afwijken.

Bij terugkomst nog een afzakkertje gedaan en daarna lekker geslapen.

..Bonjour les amis

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    4 september 2022
    dat klinkt heerlijk, gezellig en lekker. En wat is de Aperol ineens populair he op vakantie. echt iedereen drinkt het.
  2. Eric:
    4 september 2022
    Mooie ontmoetingen in het schone zuiden!
  3. Kristel:
    4 september 2022
    Avignon! Prachtplek om te vriendschap te vieren