Sportdagje?

6 september 2022 - Châteauneuf-de-Gadagne, Frankrijk

Erna: “ Okee, laten we een plan maken voor vandaag. Wat dacht je van eerst een klein geocache rondje hier vlakbij? Kijk, we lopen eerst hier langs de weg hier naar toe en dan lopen we dat kleine rondje van zo’ 10 geocachesjes”.

Gert Jan: “ ja  prima, als dat dan een klein rondje is, gaan we daarna nog even tafeltennissen en jeu-de-boulen en we hebben die sportschool toestellen nog hier buiten op de camping én we kunnen nog gaan zwemmen! Dan houden we dus een soort van sportdag!”

Erna: “ Okee, spullen pakken dan, want dan moeten we nu wel gaan.”

Rond kwart voor één gingen we op pad. Het was zo’n 30 graden en het zag er niet naar uit dat het koeler zou gaan worden.
Flesje water en flesje energie-achtig drankje mee, ontbijtkoekjes mee en gaan. Na een paar honderd meter komen we er achter dat we onze petjes vergeten waren. Maakt niet uit, we hebben onze zonnebrillen wel bij ons en zo ver is het niet…. ..

Het rondje geocaches

Het was een erg mooi geocache rondje met afwisselend caches én een zeer afwisselend landschap, alleen duurde het wel even wat langer dan verwacht…en het was behoorlijk warm gebleven..

Uitzicht tijdens het rondje

(Kijk ook nog even naar de video’s op deze site van ons reisverslag).

Een van de caches

Na vijven kwamen we behoorlijk vermoeid, nee, eigenlijk bekaf, met zo’n 10 km in de benen terug op de camping. De voorraad sparood, cola en citroenlimonade werd in rap tempo naar binnen gewerkt! “Volgende keer moeten we meer drinken mee nemen”, was de wijze les die we geleerd dachten te hebben.

De andere sportplannen in de koelkast gezet. Misschien dat die er morgen uitkomen…?

Cilke en Richard hadden het een en ander te regelen in een ziekenhuis in Avignon en waren rond half zeven of zo weer terug.
Erna en Cilke hadden telefonische al een maaltijd “voor-geïmproviseerd” en deze stond een uur of acht op tafel. Heerlijk gegeten met zijn vieren voor de camper en nog een tijd gezellig zitten kletsen op deze prachtige zomer avond.

Lekker en gezellig gegeten op de camping
Nu kwart voor twaalf en bedtijd! 😴

bonne nuit les amis
😘

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    6 september 2022
    dit is echt een heerlijk jut en jul verhaal. Variant op Jip en Janneke. Leuk zo'n sportdag
  2. Lenneke Wensveen:
    6 september 2022
    Altijd leuk, Geo cachen! Geniet van jullie vakantie en alvast bedankt voor al jullie reisverhalen.
  3. Hagar:
    Wat een heerlijke dag!