Thans naar de schans 🙂

25 augustus 2022

Vandaag een rustig dagje, hoewel ik nu nog zit uit te puffen. Van wat dan? Ik ga het je vertellen. Vanmorgen was het mijn beurt eens een keer om broodjes en croissantjes te halen. Lekker ontbeten en wat zitten lummelen. En we hebben onze volgende bestemming bepaald! We gaan naar …. ja, dat is natuurlijk nog een verrassing! 10 punten voor diegene die het raadt.

Vanmiddag met de fiets naar Garmisch-Partenkirchen (GAP). Erna op haar elektrische fiets en ik op mijn gewone  Gazelle “stadsfiets”. Erna had de route bekeken: 14 km, heen 40 meter klimmen en 240 meter dalen. Met andere woorden: de terugrit kon wel eens lastig worden.
Eerst de springschans en de buurt er omheen bezocht. Wat gedronken in het Olympiahaus met uitzicht op de schans. Leuk om hier eens rond te kijken zonder sneeuw en zonder oliebollen.

Poster 1936
(10 punten voor de vlaggendrager van de Nederlandse equipe van 1936)Gap 01

Daarna nog even naar het “ortmitte” gefietst. Fiets gestald bij de kerk en wat winkeltjes bezocht. Het wil nog niet vlotten met het zoeken naar geocaches deze vakantie. Of alleen bereikbaar met een volledige klimuitrusting (gisteren) of zoals vandaag te duister (ondergrondse parkeergarage).

Gap centrum

En toen ..de terugtocht gestart… Ik kan merken dat ik de laatste tijd meestal op een elektrische fiets rij, want man, man wat had ik een moeite met die kilometers lange “vals plat” omhoog. Sommige stukken gingen net zo snel als gewoon lopen. Maar we zijn er gekomen!
Weer heerlijk verwend door kokkie Erna en nu moe en voldaan straks in de bedstee.

Mooie avond foto

Gute Nacht Freunde…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eric:
    25 augustus 2022
    Nou jullie hebben Garmisch iig goed verkend en knap aantal hoogtemeters). Ik denk dat jullie volgende bestemming Oostenrijk of Italië gaat worden (10 punten verdiend?). De Nederlandse vlaggendrager was Atje Keulen-Deelstra (weer 10 punten en anders ga ik graag door voor de originaliteitsprijs)!?
  2. Cilke:
    25 augustus 2022
    Zowel jullie als Eric zitten goed in de wedstrijd. Maar voor de 2e dag op rij serieus aan de conditie gewerkt, top hoor! En het levert weer mooie plaatjes op! Ik gok op Venetië?! Mooie reis morgen!
  3. Hagar:
    26 augustus 2022
    Ik zet in op Wenen en 1936 vlaggendrager die Bobsleeer?
  4. Jur:
    26 augustus 2022
    Italië, Gardameer en die bobsleeër was de onnavolgbare onvergetelijje Sam Dunlop :-)
  5. Joke:
    Mooie vergezichten!