Op weg naar De Provence in France

2 september 2022 - Embrun, Frankrijk

Vandaag Italië verlaten…als het geen Spaans was én niet door die mafkees misbruikt zou zijn, zou ik zeggen: “hasta la vista, baby”. Dus laten we maar zeggen: “addio bella Italia”, we komen zeker nog eens terug!

We gaan richting de Provence, om daar Cilke en Richard te treffen. Dat is nog een aardig stukkie rijden en we hebben daarom bedacht dit in twee etappes te doen. De routeplanners willen ons via Grenoble doen rijden, maar wij hebben onze zinnen gezet op wat ons een mooiere route lijkt. Deze route duurt wat langer en vereist wat meer “stuur- en rijplezier” zullen we maar zeggen. Je moet wel van wat haarspeldbochten houden. Prachtige route!

Route

Op sommige stukken was het stijgings- of dalingspercentage 10 procent.. Remmen op de motor is dan het advies wat onder die verkeersborden staat met die percentages.

De mooie route 1De mooie route 2

Om een uur of twee vonden we het wel welletjes en hebben we deze camping uitgezocht. Het is maar voor 1 nacht dus al te kritisch waren we niet. De receptie was nog niet open maar een van de mensen die op de vrij lege camping bezig was, gaf aan dat we gerust een plek konden uitkiezen en dan ons later konden melden. Zo gezegd zo gedaan.

Blijkbaar had ik nog wat slaap in te halen, want mijn kleine siësta liep wat uit…Gelukkig had Erna een goed boek dus het veel niet heel erg op 😂….

Nog een leuke wandeling gemaakt bij de rivier De Durance waarbij ook nog een geocache gevonden werd. Kortom, een prima reisdagje

Wandeling naar de rivier

Wandeling vandaag de camping

bonne nuit ou bonjour 🥖🇫🇷🍷

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    3 september 2022
    grappig dat de geocaches zo als rode draad door jullie vakantie lopen. geniet van de Provence.