Door het grün naar Krün

23 augustus 2022 - Krün, Duitsland

Gisteravond beseften we dus dat het hier ‘s nachts aardig kan afkoelen…en dat heb vooral ik geweten. Ondanks een slaapzak over het dekbed toch een paar keer wakker geworden van de kou, denk ik.

Maar gelukkig werd het vandaag “al weer snel warm”, om Erna te citeren na het ontbijt.

Vandaag wat uitgeslapen, gelummeld, klein stukkie gejogd en vanmiddag een prachtige wandeling naar en door Krün gemaakt.

Op weg naar het kapelletje 03

Zo rond half twee vertrokken - wel insmeren, want “het wordt al weer snel warm” - en in het dorpje Krün even opgestoken voor een klein hapje en drankje. Wat is dat  toch met dat horeca personeel in (Zuid)Duitsland? Een cursusje “Kundenfreundlich” zou hier en daar geen kwaad kunnen. Ook de menukaart is wel toe aan een opfrisbeurt, er staan vooral gerechten als curry wurst, bockwurst & gulashsuppe op.

Kerkje in Krün

Van Krün door het groen richting Barmsee, een bergmeer met azuurblauw water waar je ook in kan zwemmen, had Erna gelezen. (Oh ja, nog even ophalen? De Duitsers noemen een meer een See en een zee een Meer…🙃). We namen een duik in het koude water en met een beetje fantasie leek het net alsof we in Canada waren, zo mooi!

Aan de Bramsee

Prachtige omgeving hier en toch even weer zo’n 10 km gewandeld, nicht schlecht toch?

Strava wandeling dinsdag 23 aug

Over zessen weer terug bij de campert. Lekker gegeten en rond half negen naar binnen want het koelt snel af hier.

Plannen voor morgen zijn gesmeed….

Tot morgen en Gute Nacht, Freunde

Es wird Zeit für mich zu geh′n

Was ich noch zu sagen hätte

Dauert eine Zigarette

Und ein letztes Glas im Steh'n

(10 punten voor wie een goede vertaling van die laatste zin opstuurt 🙂)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacqueline Van Onzenoort:
    23 augustus 2022
    En een laatste glad in de bedstee. Slaap lekker.
  2. Eric:
    23 augustus 2022
    ….en een laatste glas wijdbeens (heel belangrijk detail!) staande!

Mooie foto’s zeg!
  3. Cilke:
    23 augustus 2022
    Mooie wandeling hoor! Dat afkoelen wil hier helaas nog niet zo lukken 🥵 Welterusten en ben al benieuwd naar de plannen voor morgen.
  4. Hagar:
    23 augustus 2022
    Mooie foto’s en een stevige wandeling! Geniet lekker
  5. Jur:
    24 augustus 2022
    Een laatste glas bij/tijdens het opstaan.
    aka een afzakkertje terwijl je de jas alvast aantrekt.
  6. Gert Jan:
    24 augustus 2022
    ..erg leuk al die reacties! Dankjewel.
    Deze 10 punten gaan naar Jur. Volgende keer ook punten voor de origineelste inzending! 😂