.”. on the road again” (van?, 10 punten)

13 juni 2018 - Valencia, Spanje

Met enige weemoed namen we afscheid van de camping Las Lomas bij Güejar Sierra in de Sierra Nevada. Van de prachtige plek, de leuke mede kampeerders en het aardig personeel. (oh ja, gisteren nog vergeten te vertellen; er kwam gisteren ook nog een Amerikaans stel met 2 dochters van een jaar of 12 en 14 met een spik splinter nieuwe Carado camper op de camping. Zij vroegen in eerste instantie aan buurman Harry of hij hun uitleg kon geven over de camper, want ze waren eea vergeten van de uitleg die ze gehad hadden. Vrij snel gaf Harry het stokje door aan mij en heb ik hen uitleg gegeven over de camper… als ervaren camper gebruiker.. ha, ha, ha, ha!! Ik heb de mensen kunnen behouden voor het lozen van het vuile water op de camping. Hij gaf aan dokter te zijn en zij was de meest technische. Ze vroegen waar ik vandaan kwam en hij gaf aan ook een Nederlander te kennen; GertJan de Koning van DSM. Later even gegoogled; ben benieuwd of dat een zoon is van Jan de Koning die geboren is in? … Jawel, Zwartsluis. Die GertJan heeft het ook aardig ver geschopt 😊).

Sneeuwtoppen van de Sierra Nevada

Onderweg was het landschap weer prachtig! En afwisselend. Veel gezien; bergen met sneeuw erop, hellingen en dalingen, een lekker ruig landschap en weer enorme vergezichten, uitgestrekt alsof we in Amerika reden, kilometer na kilometer lekker “on the road again”.

on the road again

Naar Valencia zou het 550 kilometer zijn en we hadden bedacht om misschien een tussenstop halverwege te maken in de buurt van Murcia. Maar de “Roeleberg camper” had er zin in vandaag en bracht ons tot in Valencia. Misschien ook omdat het vrij rustig was onderweg. Op een gegeven moment konden we kiezen voor links of rechts naar Valencia en we kozen rechts voor de tolweg. Voor 2 euro hadden we bijna een lange tolweg en bijbehorend tankstation voor ons zelf 😊

Tina en Tinus Trucker

Na uren rijden kwamen rond 18:45 uur aan op “campingvalencia” bij Valencia. Erna had gisteren na nadere bestudering van verschillende campings, deze uitgezocht omdat deze de beste reviews kreeg. Met zulke reviews verwachten we dat we hier een goed kans maken om de camper vijf weken achter te laten. We mogen de camping oprijden van het meisje bij de receptie… eh.. aan het loket bij de slagboom bij de ingang van de camping.

Uitgelegd wat de bedoeling was; zelf hier een aantal nachten staan en dan de camper hier veilig parkeren tot en met 20 juli. Nou dat kon, maar dan betaalden we wel zo’n 30 euro per nacht…

De teleurstelling was groot en we besloten dan maar 1 nacht te blijven om morgen verder te kijken. Ook vergaten we door die teleurstelling wat het meisje gezegd had: “hier even wachten en dan komt mijn collega jullie een plekje aanwijzen” en reden de camping al op. Gek hoe je dan die camping bekijkt en beoordeelt, vooral wanneer je dat vergelijkt met hoe we dat nu doen. ’s Avonds hebben we in het restaurant op de camping gegeten en een gezellige avond gehad met onder andere de eigenaar van de camping. Hij zou ons probleem oplossen. Ik heb hem mijn telefoonnummer gegeven en wij zouden hem morgen even kunnen opzoeken. Zo gezegd, zo gedaan en hij had een prima oplossing voor een prima prijs! Prachtige camping dit! 😊

De volgende morgen zien we het Engelse stel nog vertrekken wat er die eerste avond ook bij was. Hij leek sprekend op Vicente del Bosque (wie? Zoek maar even op…)  en zo kon ik het gesprek mooi op gang brengen. Leuk dat zij ons ook nog bedankten voor de gezellige avond. En dat was het zeker!

1. Ali Blokzijl:
    16 juni 2018
    Willy Nelson
    inm. (nog niet zo lang geleden?) overleden dacht ik
  2. Gert Jan:
    17 juni 2018
    ...Willy Nelson heeft ook een song met deze titel, maar ik bedoel de versie van de band die ook op Woodstock was..
  3. Gert Jan:
    17 juni 2018
    🎵.....in the rain and snow...🎶